آزمون کتبی سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم، صبح امروز در ٤٥٨ شهرستان و ٣٥٤ حوزه امتحانی در سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، آزمون کتبی سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم سال جاری، صبح امروز در ٤٥٨ شهرستان و ٣٥٤ حوزه امتحانی در سراسر کشور برگزار شد. صبح امروز تهرانی‌ها با حضور در دبیرستان البرز در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم شرکت کردند.

 آزمون کتبی سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم برگزار شد

عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزرت و فرهنگ ارشاد اسلامی بعد از بازدید از محل برگزاری آزمون در جمع خبرنگاران گفت: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هرساله در شهر‌های مختلف آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم برگزار می‌کند. حدود دو سالی است که با مشارکت سازمان اوقاف و امور خیریه و امسال با وزارت آموزش وپرورش همکاری داشته ایم.

وی افزود: این آزمون در ۱۸ رشته با دو حوزه کلان مفاهیم قرآن کریم و حفظ سوره‌های قرآن کریم برگزار می‌شود. ما یک بخش ویژه الکترونیکی داریم که سال گذشته برای اولین بار به رشته‌های آزمون افزوده شد و امسال با گسترش آن مواجه شده ایم.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: هدف اصلی ما از برگزاری این آزمون تقویت گفتمان قرآنی در سطح جامعه است.  هر سال شاهد حضور چشمگیر قرآن آموزان و طالبان مفاهیم قرآن کریم در این آزمون سراسری هستیم.

فقهی زاده عنوان کرد: ما در برگزاری این آزمون امسال سه بخش اساسی داریم؛ آزمون بخش مردمی که با حضور دویست هزار نفر امروز صبح نهم اسفند در حال برگزاری است. بخش اداری و کارکنان دولت ششصد هزار نفر شرکت کننده دارد و در بخش دانش آموزی بیش از دو میلیون دانش‌آموز در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم شرکت کردند. در مجموع سه میلیون نفر به صورت غیر متمرکز در بیش از ۴۵۰ شهر و شهرستان در این آزمون مشارکت داشته اند.

 آزمون کتبی سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم برگزار شد

گفتنی است؛ قراردادن طرح حفظ جزء سی قرآن کریم با محوریت طرح بشارت ۱۴۵۲، رشته حفظ جزء ۳۰ به عنوان کار ویژه آزمون سراسری کتبی قرآن و عترت سال جاری نیز نظر گرفته شده است. رقابت‌های گروه حفظ قرآن کریم در ۱۲ رشته شامل حفظ جزء ۳۰، حفظ جزء اول، حفظ ۳ جزء اول قرآن، حفظ ۵ جزء اول قرآن، حفظ ۱۰ جزء اول قرآن، حفظ ۱۵ جزء اول قرآن، حفظ ۲۰ جزء اول قرآن، حفظ ۲۵ جزء اول قرآن، حفظ کل قرآن، حفظ موضوعی ۱ و ۲ می‌باشد. همچنین رشته ترجمه و مفاهیم قرآن شامل ترجمه و مفاهیم مقدماتی و تدبر در قرآن، رشته سیره و معارف اهل بیت (ع) شامل مفاهیم نهج البلاغه ۱ و ۲ و مفاهیم سجادیه و آزمون‌های الکترونیک نیز شامل سبک زندگی و سیره معصومین (ع)، ترجمه و مفاهیم مقدماتی و روخوانی قران کریم خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار